Förberdelser för,,,

kalaset i morgon.

I dag med vår varma framsida kunde ytterdörren stå på vid gavel
och det fick strömma in friskluft och jag hade hopp om att lite damm
kunde fara vägen ut.

I dag har vi flyttat in en garderob till Elliots rum för nu skall vi börja
med sovrummet ändå, kul, och bakat och försökt städa inomhus,lapat
sol på framsidan, lekt  osv.

Började dagen med ett spinningpass har hunnit med 3stycken denna
vecka plus 2stycken muskelpass detta måste vara rekord,,hahha,,nej
i bland får man till det bättre o vissa veckor sämre men genomsnitt
hinner jag med 3 gr i veckan.





I kväll har jag förberett tårtan så den kan safta till sig och denna gång
gjorde jag egna tårtbottnar det var första gången annars köper jag
alltid färdiga men de smakar ju bara luft o instoppade med massa
onödiga konstgjorda medel så i dag fick det bli riktigta bottnar,,kanske
detta är ett tecken att jag börjar bli gammal,,hahaha,,,men det gick
över förväntan lätt och det var med lite spänning att skära till den i
3 delar men det gick fin fint.

Tycker alltid det är så kul att baka o fixa innan kalasdags men efteråt
känns det som man vill aldrig baka igen närmaste 3 månaderna i alla
fall.

Hunnit bakat mycket men önskade väl att hunnit städa mera men det
är ju barnkalas så då är det väl bättre att städa efteråt för det lär ju
behövas ;)

Känns som det har varit en lång o effektiv lördag men nu och är rätt
slut skall lägga mig o läsa i kapp massa roliga tidningar som dimper
ner i brevlådan för i morgonbitti skall vi iväg o dansa med vega kl9.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0