Min nya godisskål,,,



 

Bantning är inget för mig men byta ut dåliga ovaner mot bra vaner
är ett bättre alternativ.

# Att leva utan smågodis är för mig ett under, de slinker ner mer än
ofta, tror dock det blivit ännu mera ovana för att snabbt höja blodsockret
för att hitta ork i småbarnslivet, men nu är det inget godis i veckorna utan
endast på lördagar, får mina egna barn äte på lördagar  så skall väl inte
jag vara sämre, men det e tufft kvällstid kommer suget och eftermiddagen
men jag står emot,heja heja heja.

# Byt ut allt mjukt bröd till hårtbröd och får unna mig ett mjukt bröd till
helgen.

# Jag är ingen grönsaks freak,men nu skall jag äta det grönsaker jag tycker
om i mera mängder,knapra morötter är bra vid godissuget.

# Bara dricka vatten i veckorna till allt, inget kaffe, men the kan jag ej leva utan.

# Inget fikabröd i veckorna på jobbet,,,suck,,men ett måste,,,tugga äpple i
stället eller skala apelsin.

# Det är inte så att jag skall avstå allt jag får unna mig gotti i gott men i liten
mängd och inte så ofta tills den förbannade "bullen" är borta även om det
skulle ta evigheter.

Alltid en början att tänka om och det har gått väldigt bra hittills första veckan
vi får se nu hur andra veckan går, vet ej om jag inbillar mig men den där "bullen"
jag pratade om har minskat redan otroligt =D


Kommentarer
Postat av: Malin E

Tror jag det Malin, att bullen minskat, det var en strikt diet! Men bullen, den har väl varit näst intill obefintlig.... You go girl! Hälsa inifrån och ut, då orkar man mer!

Kram

2010-01-25 @ 22:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0