Daily wellness,,,

ja att få ett sundare liv är mitt hopp just nu.
Både för yttre och inre och för att inre skall
må bra så påverkas det av vad jag stoppar
i mig.

Så en liten sväng till hälsoapoteket fick tranbär
och goijabär följa med för att ha i yoghurten och
sedan köpte jag Boveteflingor för att göra gröt.

Vintertid är gröt ett yppligt mål frukost och kvällsmål men
man vill ha variation och nu skall jag prova detta.

Gör så här:
2dl boveteflingor
4dl vatten
1 nypa salt

koka up vattnet i en kastrull, vispa ner boveteflingorna
,koka 2-3 min under vispning, salta o smaka av,servera
med bär eller sylt med mjölk.

Du kan även till yoghurten också kan du göra chokladbollarna
lite nyttigare.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0