Bästa bagarna i stan,,,



sade Elliot i dag mitt i bullbaket.

Vi hann inte med något bullbak på bulldagen men det tog vi
igen i dag.

De små liven gjorde efter sin käre mor,,,knåda deg,kavla,
smöra,sockra och massa kanel,,,rulla,skära och visp in ugnen.

Det var super duktiga Helt själva fick Vega 2 stycken bullar av
sin deg och Elliot fick 3 stycken och helt imponerade, lite
små gnabb vem som skulle smöra o sockra först efter mamma
men allt för att samarbeta så kom de på lösningen själva,varannan
gång.

   

'

Det var evigheter sedan vi hade bullbak, jag har ledsnat lite på bullar
sedan tycker jag de nästan bara är goda samma dag man bakar.
Men gör man bara en sats så blir det inte så många och om man dess
utom äter upp många 1:a dagen så blir det lite "lagom" kvar.

Super goda vart det i allafall tyckte Elliot men hans lillesyster slocknade
när bullarna stod för sista jäsningen så hon stackarn hann inte smaka
och sov före kl 17.

 

De tre bullar längst till höger har Elliot gjort och det två bullar på andra raden
i från höger närmast har Veags gjort,,mina söta sockerbagare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0