Mister fix,,,,,,

visst är det faktiskt värdelöst med en make som har schema lagt varannan
helg.

Det innebär massa olika problem vi ses knappt den helg han jobbar helg
så den här helgen skall jag bara njuta och dessutom har min helg redan
börjat en ledig fredag i morgon =)

Men man skall också hinna med huset, aktivteter, kalas, man skall
hinna slappa o motionera o handla och kära vänner och
alltid blir helgen för kort då.

Alltid för kort och skall jag i huvudtaget träffa mina kompisar utan barn
så har jag 4 dagar(varannan helg) på mig på en månad om inte en vardagskväll när jag
redan jobbat sent, ack, vad trist, helst vill jag ju vara med familjen alla
4 för en gång skull.

Vår vardags karusell innebär att ,om min make jobbar sent då kommer han
hem kl 22.00 vilket innebär att man inte kan göra något efter han kommit hem
som en promenad eller något annat, jobbar han inte sent då hämtar han o jag
jobbar sent istället,och vilket innebär att han börjar kl 04,00 den morgonen
,,,, skall livet vara så här inte klokt ju, men jag ser på min käre
kollega som har lite äldre barn där det inte behöver lämna/hämta o kan utnjytta
lediga dagar tillsammans med siin man,,,så det är ju inte för alltid detta eviga
lilla pytte lilla tid man får med sin bästa make.

Tur i turen har jag nog en av de absolut mest omtänksamma make man kan ha och
han fyller mina dagar trots att vi ses så pyttelite och i veckorna har han lediga
dagar där han fixar rubb o stubb  det glädjer mig att vi delat på tiden vi var hemma
med barnen för det finns inget bättre än att vara lika mycket mamma o pappa
och hemmafru, man får igen det resten av äktenskapet.

Men inget är omöjligt, har man träffat den rätta så har man o man får skatta sig
lycklig även om jobb o husrenovering o barn tar tid så finns alltid o jag vill påpeka
ALLTID kärleken där trots att den har sina toppar o dalar där med så klart.

så min käre Mister fix har under sin lediga veckodag shunnit snygga till ett
källarfönster, vi hade tur att husets fönster var utbytta för 2 år sedan när
vi flyttade in men inte källarfönstrena, vilket vi borde byta men just nu har
han bara snyggat till dem

FÖRE:



EFTER att ett av källar fönstrena målats:





Kommentarer
Postat av: Martina

Vilken fantastisk make du har!

Blev ju kanon fönstret!

2011-05-06 @ 15:54:09
URL: http://www.mammasgullungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0