Avslutade en härlig,,,

söndag med ännu mera härligheter.

Middagsgäster Fredrik o Anna med sina tre tjejer kom och hälsa och vi fick ett härligt gäng vid middagsbordet.

Gjorde Arlas berömda kyckling med Balsamico.

För inte har hunnit provat den gör det jag varmt rekomenderas gillas av både vuxna o barn, med middagsgäster fyr dubblar jag såsen, det får absolut inte vara snålt med sås.

KYCKLING MED PARMASKINKA OCH BALSAMSÅS

Kycklingfilé slås in i parmaskinka och blir läckra knyten i krämig sås som smaksatts med balsamvinäger, oregano och vitlök.

Antal portioner4 portioner
Ingredienser
500 g kyckling lårfilé
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 tsk oregano
4 skivor parmaskinka
2 dl Arla® vispgrädde
2 msk balsamvinäger
1 msk konc kycklingfond
2 st pressade vitlöksklyftor
Gör så här:
Sätt ugnen på 225°.

Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form.

Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 15 min.

Strö ev över lite färsk oregano.


Till det gjorde en härlig sallad med Ruccola,tomat,rödlök,gurka,advokado,fetaost och Jordgubbar, somrigt..

Deras tjejer är fotbolls tjejer allihopa så det var ute och spelade mycket allihopa även granntjejerna mitt emot oss var med.

Elliot är själv kille med 6st fotbollsglada töser. Härligt att se vad kul man kan ha med en boll i vilken ålder man än är i.
Toppen kväll och TACK för Trevigt Sällskap!!!




Kommentarer
Postat av: Martina

Det lät mummsigt:) jag fota av receptet så den ska provas någon dag:)

2013-05-07 @ 20:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0