Förbereder Toblerone mousse till efterätt ...

img_2335 (MMS)

Förbereder Toblerone mousse till efterätt i morgon kväll när vi får gäster, värm grädde o Toblerone choklad tills chokladen smält helt, ställ den ett dygn i kylskåpet, förbered nötter välj nötter efter smak, jag valde chasewnötter, jordnötter, pistage o mandlar, smält margarin i stekpannan o häll i nötterna med strösocker så det blir presic karmelliserade, då är nötterna förbereda och när det är dags för servering så vispar du upp "såsen" med elvisp så det blir till mousse servera och hacka nötterna över, supergott o superenkelt o perfekt för man förbereder den dagen före så det inte blir stressigt. Att få gäster en fredag är det perfekt att göra saker som kan förberedas efter som man kommer från jobbet och gästerna kommer nästan samtidigt. Det bästa med att ha ett separat matrum är ju att jag kan duka i kväll och så får vi äta frukost i matön i stället så vi inte förstör o kladdar ner;)


Kommentarer
Postat av: D

Men HUR GOTT lät inte detta???!! Jag visste att jag borde ha köpt toblerone på maxi igår när dom hade erbjudande pris o allt ;)

2011-10-20 @ 22:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0