Vad kan vara fulare,,,,

en utväxt oplockade ögonbryn o glåmig hud och
inga kläder att ta på sig, halv svullen av julmat
och massa onyttigt, snart ser jag ut som ett
träsktroll.

Efter ett långt jullov väntar vardagen på mig i morgon,
första dagen utan att behöva lämna barnen men ändå
måste jag gå extra tidigt till jobbet för lite förberdelser.

Just nu blir jag av med utväxten och svullnaden lär väl fått sej
en törn efter all skottning, inga kläder är ju alltid ett dilemma
och glåmig heten får jag trolla bort med rouge i morgonbitti.

Skönt har det varit med ett jullov där träsktrollet haft sina glada dagar
avslutar min sista jullovsdag som ett blått träsktroll.



Nu skall barnen nattas och jag skall ta ett långt bad och en dunder
inpackning, så kanske jag har hunnit upp ett snäpp på skönhetslistan;O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0