Korvgrillning vid sjön,,,,,,

efter att ha läst UNT efter frukosten där stod
att isarna är förrädiska så vi beslöt att ta skridsko
åkningen hemma.

Och det fick bli längdskidor o pulka vid sjön i stället
och korvgrillning.

Super kallt men hur mysigt som helst vi var där
i skymning tills det blev mörkt och sedan kom
det världens snöflingor när vi var på väg hem.

 

  

 

    

 

    

 

Ännu en underbar vinterdag man får aldrig nog det är så förtrollande
vackert och man njuter för nu är det vinter som en vinter borde vara
som jag själv minns den som liten,snö och lagom kallt.
Minns så väl att jag var på våran skridskobana varje kväll det var så
kul, det var skridsko väder jämt vad jag kan minnas.

Efter en lång utedag värmde vi oss med varmchoklad med vispgrädde
och chokladsås, toppat med kakao o chili ett hett tips(finns i kryddhyllan)




Kommentarer
Postat av: Frida

Låter som ni haft det supermysigt. Det är så kul att man har fått uppleva snön så perfekt denna vinter. Snön lyser upp i mörkret och det känns inte lika ruggit!

2010-01-04 @ 08:16:29
URL: http://frippan.blogg.se/
Postat av: erika

Vad härligt, de är verkligen fint i knivsta och ni har ju närheten till allt. Måste erkänna att efter våran långpromenix blev jag ännu mera sugen. Citronvägen..., visst var de så den hette?

2010-01-04 @ 09:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0