Ambitioner,,,,

Det är bra med ambitioner i livet och en ambition för mig i
år att skaffa mig ett träningskort.

Kanske inte låter så stort för vissa men för mig är
det stort. Att efter 2 barn få ge sig av till ett gym och
ta sig egen tid för kropp o själ och unna sig att få
må bra.

Ta steget att kliva innanför dörren till ett träningslokal
och känna viljan att börja träna och en av det saker
man tänker på småbarnsföräldrar är att när skall man
få vila, Húr skall detta gå till!?
Hur skall det gå med mina träningsambitioner!?
Skall det räcka mer än en månad lång!?
Allt handlar om att ändra livstil och få ihop
det med träningslivet.
Vart skall jag ta tiden,vilken tid!?

Jo man får hitta tiden, kanske inte ha för höga mål
från början utan höja dem med tiden.

Ja hur det nu gått med träningen!?
Jo jag har gett min kropp en helchock
och började i går kväll med ett step pass.
Det är ju ett årtioende sedan sist hur skall
det gå?!

Ja första 5 min kändes ,Yes, det här är
ju toppen äntligen är jag här, se på allt folk
som är här och tränar här har det varit under
mitt årtioende från gymmet, efter 15min
börjar det bli lite klurig koregrafi och jag kände
att nu måste jag tänka tänka tänka.
Helt plötsligt var passet över o 60 min hade redan
gått,,,phuuu,,,jag klarade det!!!

inte nog med detta gick jag på ett morgonspinning
kl 6.30, ja det är sant, spinning, är något nytt för
mig provade för 10 år sedan och sa aldrig mer, men
nu har jag bara positiva tankar det är det enda som
driver en framåt, efter några gånger till kommer det att
ge med sig och jag får bättre teknik o flyt,,,man måste
ge det lite tålamod.

tid,tålamod och vilja

med de 3 redskap skall jag nog ro detta i land.
Ambitionen nu är 2 gr veckan träning resten blir
plus, jag är redan där och jag ler och jag skall
inte ge upp för kl 6,30 i morgonbitti är jag där
igen på yoga,,,ännu en ny grej att prova.

Förr valde jag vilka pass jag ville gå men denna
gång i livets träningstund så får jag bara gå på
det som finns Like it or not, det finns så lite tid så
när jag väl får tid att träna jag får helt enkelt gilla
läget.

i morgon nya utaningar YOGA återkommer om
hur det gick, nu är det dags att ställa väckarklockan
och sova sött på kudden min men först spikmattan
börjar känna att träningsverken sakta kryper i
kroppen och förhoppningsvis så kan jag gå och rör
mig på slutet i veckan ;)

Någon annan gång skall jag berätta varför jag satt
i gång med 110% det var ingen rolig upplevelse och
det är faktiskt inte roligt att bli äldre,,,men det är
aldrig fel att göra något åt det, men som sagt en
annan gång nu måste jag sova.
 
                          NATTI NATTI




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0