London år 2010,,,,


härlig vårmånad.

Nu skall jag pigga upp er o mig själv med det roliga semsterbilder
från London.

Att landa i London sent på torsdagskvällen och se alla lampor och vilken
otroligt stor stad det är, då ler jag varje gång, har varit i London många
gånger men det var länge sedan sist, men jag gillar verkligen London de
är en stad som passar många och att jag fick ta med mig min mamma som
en 60års present från mig och syster är en otroligt roligt minne och upplevelse.

Vi hann med sevärdigheter vi började att träffa på Brad Pitt och andra
kändisar på Madame Toussad och en del av vaxdockorna såg jätte
verkliga ut,
och där efter avnjöt vi en lunch i MayFair området för att sedan äta
en glass i Green park och ha BuckinghamPalace som utsikt.




På kvällen åt vi Tapas i vårat kvarter NottingHill och njöt av all
blomster som slagit ut på lördagsmorgonen på väg till PortoBello Market
som låg 5 min i från vårat hotell, NottingHill är absolut toppenläge att
bo på man hinner massor,,,





På marknaden strömmade det folk i fån alla nationer massvis av turister
så klart mamma träffade en tjej hon kände i en skoaffär, världen är
bra liten i en jättestor stad, vi njöt av fruktstund i vimmlet och tog en
starbuck på väg till nästa äventyr, London Eye, blir avivis på alla
Starbucks som ligger i varje hörn varför finns inte detta i upppsala.



London eye ligger vid Thamsen och ett jättestråk av resturanger,
som man skulle kunna tro var turistfällor, men vi valde resturang efter
längst kö det brukar ju vara ett gott tecken och det var det, Italienskt
super gott efter det tog vi oss till Oxford street och en miljon människor
sprang som yrade höns på alla gatorna, vi tog hoss till Carnaby street
där jag fann det absolut mest rosa skor och det fick absolut följa med
mig hem,,,

Lördagsnatten fick vi uppleva PiccadillyCircus och vi åt kina mat i
chinaTown och resten av gänget fick jag lära äta med pinnar =)

Söndagen åkte vi 2stycken staioner i från NottingHill WhitLine där ett
jätteshopping centrum låg och där spenderade vi presic hela dagen och
mamma hitta både skinnjacka o jeans och så åt vi och fikade förståss
det var en riktig tjejresa, varmchoklad med Marshellow, sedan var man
klar för shopping:

Sista kvällen hade vi bokat en Italiensk resturang som alltid var fullbokad
som låg i vårat område där var det supergott vi hade sådan flyt att välja rätt
resturanger hela tiden, det är ju extra kul med god mat på semstern.

Vi avslutade kvällen på en pub där mötte vi Clint Eastwood han såg ut som
honom ;)

Vi åkte hem kl 18 på måndagen så vi hann med och utnyttja den i Candem
Town där shoppade jag en vårkappa och byxor=) och vi åt varma crepes
med chokladsås banan och vispgrädde, ja ni hör ju vi var inte direkt
på en hälsoresa ;)



Nu du mamma har du varit och upplevt London och jag är glad att jag
fick göra det med dig finaste snällaste och bäste mor You Rock nästa
gång får vi lov och hinna med en musikal men som alltid rinner tiden
i väg när man har roligt =)


Du är bäst käre mamma!!!



Kommentarer
Postat av: DEC

Åh! Det är allt jag kan säga: ÅH!

2010-04-17 @ 20:57:24
Postat av: ylva palm

Tack för en fantastisk upplevelse i London - det var en superpresent på 60-års dagen från mina kära döttrar Jannike o Malin!!!

Jag kunde inte ha haft en bättre reseledare med mig.

Jag vill absolut åka dit igen!! Missade så mycket!!

Tack Malin för alla fina ord du både säger o skriver till/om mig. Det värmer!!

Mamsen

2010-04-19 @ 14:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0