Medaljer och,,,,

diplomer.

Barnen har haft "vasaloppet" på dagis i dag så det hade fått varsin
medalj och diplom.

Elliot var inte lyrisk när jag kom för att hämta honom,hans ena skida
hade åkt av flera gånger och inte fått den på plats,så han kom sist
av alla barnen,,,,,han är en riktigt tävlings människa ,,,så han har varit
ledsen i dag och bekymmrad,,,hoppas att han inte tänker mer på det
,,,,,stackarn.

Mamma försökte tröstade med om inte skidan åkt av hade han inte
kommit sist,,det är inte vinna som räknas,,,,men i dag hjälpde inte mammas tröst.

   

Hemåt vi vandrade från dagis ville Elliot åka vagn,,,hahaha
obytta roller det var ju några år sedan sist,hans humör blev
bättre.
Sedan hade det springtävlingar på vägen hem och Vega gick hela vägen hem
hon hade inte ens sovit på vilostunden på dagis vet inte vart hon fick all energi
av.
Kanske vårkänslor!?
På vägen hem i allt slask passade både två att hoppa i vattenpölar,de var redan
blöta så jag tänkte,Hur många år till kommer de ens vilja hoppa i vattenpölar
och se deras glädje,så fick de hoppa så mycket de ville.



   
Smuts,vått,kallt och väldigt blött kan man sammanställa dagen.

I morgon blir det galonkläderna man är så trött på vinteroverallerna och
sin egna vinterjacka,,,samma samma samma,,,,nej nu vill man börja klä
sig lite vårigt.

Men jag är så imponerad av barnens vinteroveraller som de har haft när
vi väl kom hem inte en enda vattendroppe innaför overallen inte ens i
benen den läcker aldrig in något vatten och som vi har använt dessa
overaller så är det fortfarande i bra skick,,,det lönar sig verkligen att
lägga en extra peng på just vinter ytterkläder,,,även om det svider i plån-
boken.

Thelma går ut ca 10 min 2gr om dagen nu och när vi kommer hem då vill
hon ut och en sväng på morgonen innan vi går till dagis.
Hon går ut på framsidan och kommer in på baksidan och verkligen är
helnöjd efter sin spaningstur.

Jag tror Elliot är nöjd med sin insats i dag för han har haft sin medalj på
sig hela kvällen och i hängt den på sängen brevid där han sover,,,min
sötaste skidkung,,,bättrelycka nästa "vasalopp",,,PUSS PUSS PUSS




Skönt att se att prinsessor även gillar turtelsväskor;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0