Naturreservatet Morga,,,,

Helt oplanerat åkte jag o barnen i väg efter kvällsmålet
för solen lyste fortfarande så härligt vi packade filt
och stoppade ner varsin glass.

Vi lunkade i ca 1,5 mil och barnen var så duktiga
vi hade inte ens vagnen och det tyckte den
lummiga skogen var mysig o lite pirrigt

De tittade på jättemyrorna,plockade stenar
och kollade in skalbaggar och gick o gick
utsikt över Mälaren på Morganberget.

Tyvärr fick Elliot ett skavsår på slutet och jag fick
bära honom o väskan och hålla Vega i handen
och en gråtande Elliot som hade svidsår.

Att man inte hinner att träna som småbarnsmamma
är inget bekymmer man kan få både styrketräning
och motion.

Då var vi alla 3 helt färdiga och åkte hem och
vi sa synd att inte pappa var med (jobbade)som är stor
och stark och kunde ha burit barnen på axlarna
nästa gång gör vi ett besök alla 4:a med mera fika
och bättreskor och med badkläderna nerpackade.



   



  

   
                                              ÄVENTYR


Kungshamn-Morga är ett gammalt kulturlandskap med ekhagar,vackra
herrgårdar och små torp.
Här kan man promenera längs lummiga stränder,bada i små vikar eller
fika på klippor med utsikt över Mälaren.
Gör ett besök det är en riktig pärla.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Ja där har jag varit många gånger - det är jättefint. Skulle ni få för er att åka nån mer kväll och jag är ledig skulle det vara kul att hänga med. Jättefina bilder!! Du kommer väl ihåg att det fanns compeed plåster i fotasken du fick av mig i julklapp? Till skavsåret! Kram på er/Mormor

2009-06-09 @ 10:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0