Så här såg det ut,,,

hemma hos oss strax före kl 20.00

Vega lade sig kl 18.00 och efter 45 min hörs ett ill vrål skrik och gråt.
Antigen somna hon aldrig dessa 45 min utan ett pip eller så vakna
hon till av våra röster.
Pilen och mamma var här en snabbis i kväll och Maria kom på besök
så Vega fick komma upp lagom till kvälls smörgåsen.
Sedan har det highlife och det skulle provas mössor,skor och
vantar och sedan drog de sig varsina dockvagnar i vardagsrummet.
Tills Elliot blev helt över speedad och mamma sa bestämt:
Nej  nu får ni gå och lägga er.

Elliot vråla: mamma inte snäll,,,mamma lyssnar inte på mig,,,mamma
säger bara varje kväll,,,,nu skall du sova sova sova,,,,du ljuger för
mig jag skulle få se klart på tve programmet,,,osv osv.
Allt detta skrek han i högans ton och hans lillesyster apade efter.

Vad gör man,,,i detta läge,,,drar täcket över huvudet och går och
lägger sig,,,och låter det härja vidare!?
Nej inte direkt mot stora protester så fick de gå och lägga sig och
jag fick förklara att du får inte skrika på detta vis och att man kan inte
bara skrika för att man inte får som man vill,att jag var tvungen att
stänga av tven för han inte skötte sig osv,,,jobbigt att vara mamma,,,
,,,men jag tror han förstod och blev lugn och somna bums,,,nej övertrötta
barn  får man diskutera vidare med en annan gång.

Men jag märker hur stor Elliot börjar att bli för han diskuterar på
ett annat vis,,,,och jag har hört,,,små barn små bekymmer
och stora barn stora bekymmer,,,men jag som småbarns förälder
har tänk,,ja ja,,men blir det större så blir saker och ting lättare,,,men
just nu vet jag inte vad jag skall tro.

Men hans vilja är det inget fel på den har han nytta av resten av livet
han behöver bara lära sig att hantera sin ilska,,,,vredesutbrott kan
man vara utan,,men det hör väl till sin uppväxt,,,,jag tror jag behöver
läsa min bok om barn i trots,,,var nu den ligger.(Jag undrar går det
någonsin ur sina trotsperiod innan det kliver in i nästa trotsfas,,,jag bara
undrar!!???)

  
   
Riktigt kul hade det tillsammans innan det urartade sig,,,,,
                 GONATTA GOTT FOLK!!!

Och inte nog med det spydde Thelma sent i kväll,,,så hoppas för all del
att det inte är någon fara,,,jag tycker hon verkar återhämtat sig snabbt
och såret ser ut att läka väldigt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0