År 2009 börjar närmar sig,,,,

sitt slut.

Att komma hem i från jobbet och huset är skinande
rent och doftar gott och en make som springer runt
med ångsprutan i högsta hugg, du får mitt hjärta att
banka ett extra slag.

Är det något som min man är bäst på så är det städning
och tvätt han är otrolig, jag har tvättat 3 gr sedan vi flytta
hit och aldrig rört moppen till golvet,,,ja nu skäms jag det
borde vara mer jämlikt jag skall bättra mig till nästa
år,,,,men moppa golv o tvätt är rena karl görat det behövs
ett extra muskelparti för det, eller hur tjejer!?

Många frågar mig hur hinner jag allt, det undrar jag med i
bland men svaret är all hjälp av maken får mig att hinna
så mycket pyssel och det gör mig lycklig och det vet han och
ser han.

Nej jag är evigt tacksam för allt han gör och vi är verkligen ett
teamwork här hemma med sysslor det bara går av farten
i allt vi gör den som har tiden gör sysslan, jag bläddrar i vecko
tidningar där det tex tar upp vad par bråkar och tjafsar om mest det är
städ och pengar och det bråkar vi aldrig om tror aldrig det ens kommit
upp någon gång.

Men tro inte att vi inte tjafsar o bråkar, för det gör vi varje dag ,men
vad vi tjafsa om för 5 min sedan tex har vi redan glömt sådna är vi och det
går aldrig en dag utan strid,,,hahaha ,,,trots att det inte handlar om
städ eller pengar,,,vi kanske borde gå terapi eller är vi knäppa,,,
,,hahahah,,,nej vi vet precis vad vill ha och vad vi har för varandra
och det är absolut inte bytbart och aldrig någonsin kan man önska
sig mer kärlek i livet än det min käre man gör för mig var eviga dag
i vardagen, i telefon, i frånvaron det bara finns där svårt att förklara
det är ett osynligt band som vi har skapat sedan år 2001 och det bara
blir längre det bandet men det tar aldrig slut, ibland växer det sakta
i bland växer bandet snabbt och i bland går det nerför och ibland uppför
det är lite olika det går aldrig rakt framåt men det är just det som gör
det lite mer spännande och magiskt men vi båda vet exakt hur
viktigt och vad det här bandet betyder för oss man kan aldrig göra
bandet kortare och ta bort det som varit bara bygga på framtiden och
fortsätta hålla bandet och aldrig tappa taget, kärlek är GE och TA och
det är det finaste man kan ge varandra och som sagt aldrig bytbart.

 
 

Om jag fick önska mig något till nästa år så skulle det vara FRED på
jorden vilket inte verkar bli rimligt.

Men om jag fick önska mig något mera rimligt förutom att man får var
glad för livet och få vara friska.
 
Så skulle jag önska att fler människor
skulle tänka på medmänniskan att bara fråga en extra gång hur alltså
jag menar hur mår du , eller tex ge en extra kram eller klapp på axeln
detta lilla kan göra en människa lite lyckligare för stunden, att tänka på
att våga berömma och tala om för någon hur mycket den faktisk
betyder för en, det är inte farligt att ge komplimanger till någon, våga
ta den chansen.

Jag har ju en jätte möjlighet att göra det varje dag på arbetet där jag
träffar olika och många människor!!!

                              LOVE AND PIECE

Kommentarer
Postat av: Anonym

fina kommentarer av en fin människa!Hoppas 2010 blir ett fint år för din familj!Kram Mia på öppnis

2010-01-01 @ 17:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0