Skolstart,,,

Tänk att min äldsta plutt har börjat "nollan" och Vega skolas in på nya dagiset.

Första dagens inskolning för Vega höll hon kramphårt i pappa
första timmen,
sedan glömde hon honom och lekte med alla nya leksaker,
Vid dagis vilan har hon sällskap av en till tjej som inte sover
vila, resten 14 barn sover,
Skönt att hon har sällskap av en kompis i alla fall och hon
verkar nöjd på nya dagiset och pappa tycker det verkar
toppen på detta dagis =)))

Elliot började på fritids i går efter sommarlovet och i dag var
skolans första dag,,,han var den enda barnet som Storgrät
när barnen skulle ställa upp på led när det ringde in.
och skulle krampaktigt hålla i mig,så snällt fick jag sitta
i samlings ringen och lyssna på när fröken läste Alfons Åberg,,
,,,vad gör man inte för sina barn,,,efter tag gick det bättre och när
det var dags att åka til jobbet så målade de varsin sommarteckning.
Fröken verkar toppen och det är 21stycken 6åringar i klassen
och Elliot fick sitta brevid Kajsa i bänkarna.




Och när jag kom hem från jobbet i dag låg en nyduschad
pojke i pyjamas och luktade gott och mös med Thelma i
soffan och han var nöjd med skoldagen.

Kommentarer
Postat av: Martina

Tänk att Elliot blivit så stor. Jag blir nervös bara att tänka tanken att det är dags för Tyra om 2 år!! Shit tiden går så fort, alldeles för fort ibland..

Hoppas vi kan ses snart eftersom ni inte kan i helgen. Puss puss

2009-08-20 @ 21:27:13
URL: http://www.minagullungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0