Snorigt och en massa hosta,,,

och 40graders feber i morse.
Fick jag stanna hemma med Vega i dag,,,stackarn så
hög feber och jag som trodde att det hade vänt men hon
måste ha en envis förkylning med jobbig hosta.
Veckans dåliga sömn som tog sin rätt i dag mitt
på dagens vila sov hon kl 11 till 15 hela 4 TIMMAR hon
som knappt sover 1 timme om dagen,,,då måste hennes
kropp verkligen behöva vila sig för att tillfriskna.

Vi tog det lugnt i morse och barnen såg på film och
jag bakade scones,,,mums



  

Vegas ögonlock är svullna och snoren rinner hela tiden och
hostig och lite extra känslig.
Vill helst sitta i mitt knä och att man skall lyfta henne.


 


Elliot var inte ledsen för att vara hemma när syrran
är sjuk,,,från kl 10 är han ute och leker och kom in kl 18.30,,
,,,cyklar,cyklar cyklar och massa skoj med alla kompisarna.
Alla områdets barn har vaknat till liv efter vintern.

Han skulle absolut äta sin hamburgare med pitabröd
utomhus i hop med sin kompis Ebba.

Medans Vega sov var jag värsta handy woman här hemma
jag målade en omgång rosa i Vegas rum,,,denna mörk lila
färgen innan gör att vi måste måla minst 3 lager,,,suck
Och Elliots cykel har fått fnatt kjedan hoppar en gång
om dagen....jag har aldrig fixat sånt,,,sånt gör pappa,,,eller
någon annans snälla pappa,,,men nöden har ingen lag
där stod jag för första gången med helt oljiga händer
och kejdan gick på,,,YES,,,ibland kan man mera än vad
man tror,,,,dessutom hann jag med iallafall en tidning
sittandes i solen mot husväggen,,,ljuvligt.



Efter Vegas långa sovstund så tänkte jag att vi skulle ta oss ut en liten stund
i det våriga vädret,,,det blev lite gunga men hon var trött,,,så trött så vi var bara
ute en kort stund,,,vi letade lite påskris också som vi hunnit med att pynta.

  


Kommentarer
Postat av: Martina

Hej!

Åhh hoppas ni andra slipper feber o frossa och allt vad det innebär. Jag är ff förkyld och huvudvärken kommer fram titt som tätt..

Ang tid hos dig! Jag behöver en tid snarast! Får lön 15:e så gärna 17:e och gärna vid 11 tiden då jag lämnar barnen vid 10 tiden.

Kram o trevlig helg!

2009-04-03 @ 17:33:24
URL: http://www.minagullungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0