Besök hos,,,

doktorn.

I dag var pappa i väg med barnen till husläkaren.
Där fick det recept på hostmedcin de titta i deras
hals men inte öronena.
Jo vad hände!?

Elliot har fått 39,5graders feber och jätteont i ena
örat i kväll.

Han grät av smärtan och sist han hade öronflammation
var han 1år, jag tycker så synd om honom.

Så i kväll har jag baddat honom med kalla handukar
i pannan och gjort lättmassage för fötterna och händern
så han skall slappna av och inte tänka på smärtan.
Till slut somna han i mitt knä och när jag lyfte upp honom
till rummet,,,,mumla han efter pappa pappa.

Vi får se om det åker akut i natt när M kommer i från jobbet
eller om han kan sova natten åka till husläkaren igen.

Dessutom en p-bot på 400kr för det fanns inga platser
kvar att pakera vid vårdcentralen,,,,kan de inte ha lite
hänsyn när folk är sjuka.

Jag vann 25 kronor på triss som visade sig vara gånger10
så 250kr som gick till en p-bot,,,suck

 

Lillskruttan har sina favvo kallingar på huvdet,,,tänk vad hon skall
skratta åt det när hon blir stor,,då hon förhoppningsvis har slutat
att ha brosans kallingar på huvudknoppen.

Vega har en förskräcklig hosta men är inte hängig längre men nu får
det vara hemma från dagis resten av veckan och snart är det påsken
och då finns det tid att ta igen sig.

Synd att det missar onsdagens ägg jakt på dagis men så blir
det ibland,,vi får ha lite äggjakt här hemma i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0