Påskfirandet,,,,

På skärtorsdagen tog jag & Elliot bussen ner på stan en snabbis innan pappa
skulle åka till jobbet,,vi var på jakt efter en present till mormor och
sedan skulle Elliot välja vilken färg på påskägget,men
han ville inte ha något påskägg han ville bara ha en bil,,,så han stod
länge och väl på leksaks avdelningen på Åhlens innan han
bestämde sig för en illgrön racer bil,,,jag köpte påskägg
härliga servetter och lite fjädrar till påskriset,,,jag sa att i år
eftersom vi flyttar blir det inget påskpynt,,,men det vart lite ris i vardags
rummet med bruna &cerisa fjädrar,,det blev
lite mera påsk känsla
Sedan var vi påskkärringar här hemma,Vega gillade inte
huvudbonaden och slet snabb den av,,,det var ett under
att jag ens fick ett kort på dem tillsammans,,,och några prickar
på näsan gick hon med på två stycken sedan rymde hon påskmålningen
men kul hade vi som påskkärringar,,mamma e också utklädd men
dock ej med på bild,,
och så var vi ut o spelade fotboll och åt picknic och Gunga,,,Vega blir fullständigt
tokig när hon gungar skriker av lycka,,
och emellan åt åker tungan ut ,,,som om hon håller balansen
det ser så kul och härligt ut!

I fredags åkte vi ut till mormor och pilen ute på landet och åt underbart gott
precis HELA tiden,,,var det inte mat så var det fika eller godis time
Jag vi fullkomligen åt hela dagen och sov kvar ,tyvärr jobba pappa hela
påskhelgen så han fick hämta oss på påskafton,vi sakna
honom,Tusen Tack ,mormor,för fina påskägg till Vega&Elliot

När vi kom hem så kom morfar & bibbi över en stund med påskägg
och en fika och bibbi byggde legohus och
rita spindelmans boken,,det tyckte Elliot var kul

Påskdagen kom våran pappa hem på morgon och sov några timmar sedan
jubla barnen i kör när papsen kom upp så i dag har det varit massor av
lek och STOR rensning,,,nu endast 2 månader kvar tills flytten,,,
så mycket att rensa,,,ack vad man har saker trots att man
tyckte att det inte var längesdan man rensa,,,,
Ja just ja nu var var påskharen här igen,,,gömt 3st påskägg
på Elliots rum och eftersom Vega är ännu för liten kunde Elliot leta
efter alla och dessutom hjälpa syrran att öppna
Elliott fick 2 st nya vår/siommar skor och lite nya kläder och Vega fick
sina ljuvliga träleksaker och en gul kofta och en tröja,,,tänk
var påskharen var snäll när den var på shopping i
stockholm förra helgen;-)

Nå väl här e lite härliga bilder i från påsken år 2008,,,trot eller
ej jag glömde batteriet på laddning när vi var hos mamsen,,,men
det vart lite andra kort i från helgen ändå!!








image1236



   
image1248



Vegas nya kofta,tröja&leksaker

Elliots nya kläder,keps,zebra skor och Djur dojjor,,,snacka om att det blev djurtema ;-)


Det vart inget slut med nappen,,,lite mys i vagnen och när jag vakna till på
natten då vill jag ha min Napp,,,så nästa år blir nog bättre att sluta med nappen Kram Vega

Kommentarer
Postat av: Martina

Vilka fina skor du hitta till Elliott, de var ascoola!
Och alla kläder! Tur att mammsen har så bra smak:)
Du får inte slänga några kläder när du rensar din garderob, jag är i stort behöv utav kläder o vet sen många år tillbaks att du har god smak:) KRAM

2008-03-23 @ 22:44:59
Postat av: D & E

GLAD PÅSK på er hela familjen!
Jag ser att du hittat ed där snygga träleksakerna på hjul till Vega, samma som Molly fick! De är ju så coola att man nästan kan dö.
Åh vad mysigt påskpynt ni har gjort! Kram på er!

2008-03-24 @ 09:44:23
Postat av: Christine & Alice

Vilken super mysig påsk ni har haft! Vi njuter fortfarande av ledighet och sällskap. Alice fick oxå påskägg från Åhléns med träleksaker i! Dom är ju super coola! Hoppas att vi ses snart, vega har paket som väntar på henne. Love from us!

2008-03-24 @ 11:35:49
URL: http://myalice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0