Skansen,,,

idag var vi till Stockholm för att göra en dag på skansen
Det var ju så härligt vårväder så nu har kinderna mina blivit
lite röda

Ja djur har ju alltid varit ett hett ämne för Elliot och jag &Marcelo
kom på det att Vega har ju knappt träffat djur förutom morfars hund
Det e ju inte klokt att vara andra barnet,Elliot var vi nog minst
1gr i vecka på 4-H sitt första år!!

Det e ju så mysigt att vara på lite äventyr men en del djur kunde
vi inte se skymten av men Björnen var en av Elliots favoriter
och geten med alla dessa söta bebis geter
Annars var också alla roliga bilar roligt att köra omkring i
som ni kommer att se på bilderna, Vega skulle mer än
gärna viljat följt me på en tur i bilarna
Vega gillar fåglarna och ankorna bäst extra kul att springa
efter dem






Vi åt goa ny gräddade våfflor med blåbärssylt&grädde
och pappa tog sig en sockervadd & elliot valde popcorn
Elliot verkade vara den enda barnet som inte gillar
sockervadd för där gick omkring 100st ungar med kladdigt
vadd,Vega e ju ännu för liten för sånt och fick mumsa
på ett kex.


Vi var till glasblåsningen vilket var synd att det inte var någon
som blåste just när vi var där men kul och se alla fina glassaker
sedan var vi in i bageriet för att köpa en kanel bulle och en
go bulle med mandelmassa emellan




precis när vi kom till björnarna fick mamma hoppa in som papparazzi
för där var sångaren Andreas Johnsson(som sjöng me Carola) med sin dotter
så mamma fick smygfota ,,,dessutom tycker jag att han e rätt snygg
så de var ju lite extra kul ;-)


Alltid när man kommer till Stockholm så är det så slående VACKERT men det
är alltid lika skönt att komma hem i lugn och ro,,,det dära höga tempot,bilar,bussar
avgaser,stoj o stim,stressiga människor,babyboom med 75000barn och vagnar,högat
och mycket av allt,,,men alltid lika kul när man har varit där:-)




En otroligt HÄRLIG och MYSIG dag som vi alla 4 fick uppleva tillsammans och
hoppas nu att Vegas kännedom om djur har blivit större,hon har ju inte
så höga krav för fåglar finns ju inte bara i en djurpark utan överallt:-)

image1455
image1456

Till min älskade man:

Nu har vi haft 7år tillsammans Du&Jag och nu har vi blivit 4 stycken i våran familj jag är så glad att du flyttat halva jordkloten för min skull och se vad du fick i "belöning" 2 så UNDERBARA barn,de du gjort för mig att lämna
allt du hade för att bo här i lilla Sweden,,är ovärderligt
Jag kommer aldrig kunna ersätta det du gjort för mig men jag kommer ALLTID älska dig för det du gjort
och jag vet att de e Du&Jag resten utav livet för mig blir du aldrig av me,,,,hahahaha

Även om vi kan ha våra tvister och lite oense om saker och ting så tror jag både du&jag känner att vi har
något speciellt ihop så det var värt att flytta halva jordklotet ,,,
du e min bästa halva och jag älskar dig så även om man inte hinner uppskatta
varandra tillräckligt i småbarnsåren så glöm aldrig det mitt ibland
blöjbyte,barnskrik,dålig nattsömn,kladd,skrik och tjut,tårar,skönhets sömn brist
du är bäst och jag älskar dig av HELA mitt hjärta,,,vi hör ihop med något
annat ovärdeligt våra juveler Vega&Elliot,,,som e så bedårande
precis som sin mor,,,haahahaha
Skratt förlänger livet det e därför du och jag kommer ha långt liv framför
oss, tillsammans,,,,PUSS din fru

Kommentarer
Postat av: Kajsa-Lisa

Gud vad fint du har skrivit till din make. Jag blev alldeles blank i ögonen. Jag önskar att vi var lika säkra på vilket land som ska bli vår bas. Här är det en ständig dragkamp, som jag för tillfället förlorar ;)

Vegas jacka! Var har du köpt den? Eller har du sytt den?

Kram på er.

2008-04-20 @ 09:08:40
URL: http://viktorochlukas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0