Mäkta stolt blir jag över mina barns simku...

img_7016 (MMS)

Mäkta stolt blir jag över mina barns simkunskaper i dag tog de varsitt nytt simmärke, Elliot simmade hem Hajen Silver där han simma 100 meter varav 25 meter rygg sedan 12,5 m magläge gör en rotation från magläge till rygg utan att röra botten o simma 12,5 m i ryggläge och min sessa imponerar helt galet Baddaren gul vilket innebär  hoppa från kant på djupt vatten 5gr sedan skall hon hålla andan o blåsa ut under vattnet upprepas fem gr på djupt vatten. Nästa moment blev lite klurigare men skam den som ger sig du skall glida 5 sek med framsträckta raka armar, ansikte ska vara under vattenytan.Frånskjut får göras och provet ska utföras där märkestagaren inte bottnar upprepas fem gånger, Vega ville gärna göra bentag efter hon sköt i från väggen men här skall hon ligga helt stilla som en pil och hon grejar det, otroliga barn jag har men jag fattar fortfarande inte att min 4 årig tjej simmar på djupt vatten o hoppar i på över 2 meters djup som ingenting utan puffar o mamma står på land och tittar på nu har plockat hem 2 märken vart skall detta sluta?!?!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0