Fina vänner på lördagkvällen,,,

Och maken jobbade i butiken,,,så själv vart jag ledig två dagar denna vecka,,,,otroligt härligt vem vet vilket år jag blir det nästa gång;-) 

Då fick jag tid att greja i köket som jag ville först var vi på Elliots träning o sedan förberedde jag Mannerströms kyckling med curry o banan och till förrätt/tilltugg hittade jag på Kvantum vid det frysta bären ligger, färdiga smördegstilltugg spenat o ostfyllda,,,25min i 225 grader,,,jätte enkelt o mycket gott. serverades med öl eller päron cider så fick vi drömma oss bort med balkong chill känsla. Saknar mitt balkong häng ljuvliga sommar vi hade<3 

Till efterrätt gjorde jag ChokladFoundant o här får ni receptet serverades med jordgubbar o grädde. 

Chokladfondant till 6 portioner

150 g mörk choklad 70%

150 g smör (rumsptemeratur)

40 g strösocker ( 1/2 dl)

30 g äggula ( 2 st )

160 g ägg ( 3 st )

45 g vetemjöl ( 3/4 dl )

Chokladfondant: Sätt ugnen på 200 grader. Smörj bakformar som är 7 cm i diameter noggrant med smör. Hacka choklad i bitar och smält i mikron eller över ett vatten bad. Vispa smör och strösocker pösigt, visa sedan i ett ägg i taget med en elvisp. Blanda i vetemjöl med en slickepott och sist vänder du i den smälta chokladen. Grädda mitt i ugnen på 200 grader i 7-9 min. Ta ut från ugnen och vänd formen på tallriken du ska servera på, försiktigt drar du bort bakformen.

Servera med lite vaniljglass.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0