En härlig,,,,

sida för att baka gott det säljer även massa härliga baksaker på web shopen.


Så här skriver dem på härlig choklad på pinne:

Nu har jag testat att göra några små chocolate pops i mini muffins formar vilket fungerade super bra! Jag började med att smälta lite mörk choklad, hällde i chokladen i 4 st mini muffins formar, ställde in dem i kylen för att stelna i ca 10 minuter. Efter att chokladen stelnat en aning så satte jag i klubbpinnarna.

Chokladen hade blivit lite segflytande efter 10 minuter i kyl så pinnarna stod då av sig själv. Jag finhackade och strödde över lite hasselnötter på chokladklubban innan den åkte in i kylen för att stelna helt igen. Det går bra att låta dom stelna i rumstemperatur också. Efter att dom stelnar tog jag bort formen.

Nu är det då dags att servera dom till en kopp kaffe eller té, doppa gärna i din varma dryck så att chokladen smälter lite, det är hur gott som helst!

Av:http://www.littledessert.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0