En sockerbagare,,,,,,



ja tänk vad trist det är när kökets funktioner inte är till det
bästa man tappar lust att lag mat o baka som är så roligt
annars,

jag saknar mitt gamla nyrenoverade kök men om jag nu tänker
på hur vårt kommer bli under sommaren helt under renovering då
får jag lov att uppskatta det som det är nu,,,,bättre än det som komma
skall.

Nära till vår köksrenovering nu och åhhhhhhhh vad jag längtar efter
ett normalt kök och ordning o reda och livet som förr.

Men i dag satte vi i gång ett bullbak, sedan jag fick barn så har
jag lärt mig att en sats bulldeg är lagom.



Under åren har jag lärt mig att det får samsas att smöra degen sedan
får det en VARSIN skål socker och en VARSIN kanelburk, sedan smöras det och
sockras o kanelas så det ryker om det, glada barn o glad mamma och
1 kilo mjöl o socker på golvet o ett dammoln kanel i taket.

men vad gör det!? Det är ju så kul att få vara bagare !!!





Sedan valde vi det finaste muffinsformarna till bullarna och gjorde dem
i muffinsplåt det blev höga o vackra, lite mera tidskrävande eftersom
det går endast 12 i muffinsplåten men jag borde skaffa en till plåt eller
om det finns muffinsplåt för flera muffins!?



sedan en fika i solen hela La Familia, perfekt ledig dag.



och min stora älskling åt bullar som aldrig förr, jag fick betyg 5 av 5
möjliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0