Lediga dagar,,,,

förenar nytta med nöje.

Än söndag som gått i målar tagen vi är ju ett effektivt gift par som båda
vill trivas med tillvaron och vi jobbar för att få det mera trivsamt omkring
oss och vi räknar med att få nedervåningen klar innan sommaren är
färdig.

men i bland känns det som press o stress emellan varven o vi blir
sur på varandra o sedan går det över och så blir vi glada o sur
o glad o sur,,,,men vi somnar aldrig sura för att överleva det som
folk kallar "skillsmässo" hus med massa renovering, ligger mycket
i det för man kan bli väldigt irriterad på den andre, men om det
inte var att vi renoverade så skulle vi vara sura på varandra över
något annat,,,,,,,man har all rätt i världen att inte tycka lika o gnälla
osv. För oss så  skulle det vara möjligt att inte göra det o det kanske
låter jobbigt men det skulle ju vara alldelse för trist om vi tyckte lika
om allt, nej GLÖD behövs i ett förhållande vilken glöd vi än pratar om.

Finns ingen som känner mig bättre än min man och jag vill dela hela mitt
liv med honom hur sur jag än skulle vara på honom,,,grrrrr ;)

Min make har målat element o jag har börjat målat insidan av balkongen.


Kul att förbättra redan saker man har,,,så roligt med målning för det
ger sådna förbättringar på kort tid.

FÖRE:



EFTER:





Blir en enorm skillnad jag är inte klar med insidan och till utsidan blir det lite
klurigare att få till målningen.

Sedan har vi lekt en del lite tennis och lekparken och så har vi ju så klart
som alla andra dessa härliga lediga dagar i sol grillat,,,,





vi införskaffades ett nät som kan höjas i olika höjder så nu kan vi lira
tennis badminton o volleyboll,,,,,



sedan valde jag solstolen till kvällsolen före en springtur,,,,


med en blaska "Se&Hör"som min make köpt till mig,,,påstår han men jag
VET att han älskar denna tidning men det låter ju bättre om det är köpt
till mig,,,men det skulle han inte erkänna,,,,,min träning har hamnat på
träningshyllan;)
de har varit 12 timmars pass på arbetet och det finns ingen energi o tid
just nu för något extra, men jag får ta igen det i sommar då får jag fort
sätta mina härliga löprunder det ger så mycket, men just nu skulle det
bara "ta" så mycket o inte ge mig den rätta energin,,,,

och så här efter Krist himmelsfärd kommer ju att fira nationaldagen
i morgon o ytterligare en "röd" dag och då skall vi försöka bara pilla
naveln o ha det bra på badet, ljuvligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0