Några timmar,,,,

huset tomt utan make o kids endast Thelma o Jag.

Efter ha lämnat Vega & Elliot så kändes det lite lyxigt att
ha några timmar helt för sig själv, men nu när jag sumerar undrar jag
verkligen Hur kul är allt detta på en "ledig" dag !?

Ja så är verkligheten men skönt att få det gjort utan att behöva
bli avbruten och dessutom är allt tråkgöra gjort till helgen som inte ens hunnit
börjat jag är dessutom själv med barnen för M jobbar hela helgen.


Början var mycket bra UNT som jag aldrig hinner läsa annars med
en god frukost alldelse själv.



Sedan tog jag rätt på allt skräp efter killarna höll på i vardagsrummet
i går, kul att det händer grejer där inne, därefter dammsög jag under
och övre våning, tur att man inte bor på 300kvm, det tråkigaste att städa
i ett orenoverat hus är att det knappt syns,,,,,




Därefter handisk o handdisk och lagat mat, så den är klar tills barnen
kommer hem o innan vi åker på Elliots innebandy.


Därefter vart det några maskiner tvätt och vika tvätt,,,,


Bäddat rent  i sessans säng och,,,


och städat hennes rum hon har tappat greppet om vad ordning betyder
men jag tror all hennes krafter har gått åt till nya förskolan, dessutom fick
det lägga sig i går i såg o borrljud från vardagsrummet, så hon slapp
städa innan läggdags.
Vilket aldrig annars händer mina barn måste innan läggdags alltid ta upp
lösa leksaker i från golvet , de lär sig att städa o dess utom inte lika
roligt att spridda ut allt nästa dag och framför allt så tror jag absolut att
det sover bättre för VEM sover bra i en röra av saker!?


Därefter tittat igenom post o räkningar, plockat o plockat och därpå fyllt
på Pellets pannan.


och det jag ville göra måla en sista gång på garderoben och åka på loppis
Emmaus de ligger en här i närheten på 1600kvm,,,,men men det roliga får
jag skjuta på undrar varför man inte blir förvånad!? Det har blivit en vana
som småbarnsförälder allt annat kommer först o du själv sist.

Sedan undrar jag också efter en titt på månadens räkningar när jag skall
kunna beställa den där solsemstern för hela familjen  i ca 50 månader
har jag undrat det!!

Nej inte gnälla det gör en varken vackrare eller klokare vad är en solsemster
när man har en familj som alla är friska och tak över huvudet men ibland faller
man in i I-lands problem....förlåt, jag skall städa på o vara glad =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0