Våffel lunch med tända ljus o regnet öser ...

img_0464 (MMS)

Våffel lunch med tända ljus o regnet öser ner, låter ju frid o fröjd eller hur?! Nej varje gång det är dags för matstund förvandlas vårat hus till LaFamilia casa, just högljudt och man tror man är i min makes hemland. Alltså inte en lugn stund under tiden jag gräddar våfflorna passar Elliot på att dra bordet nära sig välter omkull en högre ljusstake o tar emot sig mot ljuset som dränker ner hans adidas tröja för 500 kr,,,,strunt samma i vad saker kostar men man kunde ju fått önskat att han haft en slit o släng tröja. Därpå börjar pojken att gråta o mamma skär ett finger i en miljon glas splitter o därpå bränner denna våffla. Slutligen får dammsugaren jobba igen, vår bäste vän, och vi alla får mat i magen till slut o nu sitter jag här vid matbordet med ett dunkande finger barnen har lämnat bordet för länge sedan o nu massa disk ,,,,, men nu har jag lugnet i matbordet o det är ju faktiskt dötrist nej jag tror vi får fortsätta med vårat syd amerikanska matbords style de viftas o väsnas o saker går sönder o vi pratar i mun på varandra och den som inte blir hörd få då skrika ännu högre. Fick en jättegullig kommentar av en läsare som skrev att jag verkar vara en sådan bra mamma. TACK för den gulliga kommentaren den värmde men jag tror vi ALLA är bra mammor i bland handlar om att överleva "kaoset" omkring o samtidigt handlar det om sin bästa tid i livet att få mamma, jag är absolut ingen SUPER mamma men jag älskar att vara o hänga med mina barn och ge dem tid , självklart har jag inte tillräckligt med tid då man jobbar osv men däremot är min andra tid som är kvar för dem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0