Utflykt till blåbärs skogen,,,,,,,,,

Vega o jag har haft en mysig utflykts dag,,,bara hon o jag.

Vi packade ryggsäcken med gott fika o yoghurt och jucie och
där i frick vi plats med byttor.

Tur att vi tog en rejäl bytta med oss för det fullkomligen kryllade
av blåbär och det är ju skoj eftersom det är tidskrävande att plocka
blåbär stora o fina och mycket goda.


















- Mamma finns det björn i skogen!?
- Ja det finns björn i skogen och det älskar blåbär,,,,,(lång tystnad),,
,,,,men se hur mycket blåbär det finns det bor nog ingen björn här
för då skulle bären vara slut.



Under detta åt vi vår picknic och myste och jag behöver inte säga många
ord för min 4 åring pratar i ett,,,hela tiden. Men mellan varven lyssnade vi
på tystnaden, så speciell tystnad i skogen och under den bara himlen och
alla vajande tallar och granar o björkar,,,lovely.



Somliga får mer i magen än i byttan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0