Min högra hand i köket,,,

tänk att man kan leva utan diskmaskin trots man är
en barnfamilj.

Elliot har lärt sig allt om diskning o är super proffs på torka
han vill torka trots det inte behövs men trevligt med sällskap
i köket, det kanske var bättre förr när barnen fick hjälpa
till med sysslor !? Hur många barn i dag tror ni kan hand
diska!?

Härligt att han är så road att hjälpa till även om det är
en självklarhet för mig, man kan inte tro att en 15åring skall
hjälpa till hemma om den aldrig har fått göra det från början, lite
hus sysslor är bara nyttigt.

Kunde inte låta bli att inte ta en bild på den söte diskaren:



Kommentarer
Postat av: DEC

Klart barnen ska få hjälpa till hemma. Vem har sagt att det är ngt dåligt? Jag tror minsann man kan ha kvalitétstid som det så fint heter, eller åtminstone en mysig pratstund både när man diskar, dukar eller hjälps åt att plocka upp matkassarna. Dessutom är det nog nyttigt för barnen, i lagom dos ;). Vilken duktig kille!

2010-10-12 @ 22:09:59
Postat av: mia på öppnis

Det är precis det här bland annat jag har pratat om på mina seminarium om positivt föräldraskap. Hur viktigt det är att låta barn hjälpa till o hur mycket det betyder för deras självkänsla, att vara behövd.Plus som du säger man får en fin stund tillsammans. Kanon....

2010-10-14 @ 18:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0