Herr&fru påskhare,,,,

mina barn får enbart godis på lördagar om det
inte kalas eller fest eller semster.

På sin höjd kan det få tuggummi även om det inte
är lördagar.

Och detta vet de jag är stenhård o det är skönt, det
vet det så väl o det blir aldrig tjat i affären om godis.

Men första gången i mitt liv har jag överaskat dem
med en godis på en måndag, kanske gjort mig en otjänst
eller bara väckt liv till längtan till påskharen skall komma
med påskägg.

Så i måndags chockade dem med en liten
överraskning, en varsin påskkanin från JamJam
1.50kr/st där i affären fanns massa påsk sött o
när jag såg dessa kunde jag inte låta bli att köpa
en varsin till dem,,,snart e ju påskharen här.




Den största delen till att vara stenhård på godis 1gr iveckan vilket jag
tycker inte är lite är för det försämrar barnens IMMUN och jag är helt
säker på att för mycket sånt gör dem sjukare lättare, för det är bara
vitt socker o massa av färgämnen.

En del påstår att ammning är det bästa för barnen o det skall inte bli
sjuka och sedan ger de barnen godis o coca cola innan de ens kan gå
man undrar ju hur de då tänker!?Det blir ju knappast friska barn trots
om det ammats i all evighet.

Och för det andra det också förstör matlusten, de äter mycket sämre
och det är inget bra.

Nej lagom är bäst och då får man friska o glada barn med fina tänder=)

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag tycker ni är jätteduktiga.

Vi kör också godis 1 ggr i veckan, men det blir oftast på fredagsmyset:)

Jag har aldrig gett barnen läsk. Vet att de provat vid nått tillfälle på ett kalas men att de inte tycker om det så det är bara bra! Läsk och sånt hinner de dricka senare i livet.

Jag fick även beröm av Tyras tandläkare sist att hon önska att alla barns tänder såg lika fina ut.

Då växte man:)

2010-03-25 @ 06:19:27
URL: http://www.mammasgullungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0