Meee love it,,,,

denna underbara skål var en gåva till den söte värdinnan Emma
i lördags från mig o Maria.

Emma älskar rosa o den rosa färgen var helt ljuvlig och finaste
av alla färger det har, så vi valde den.

de roliga att Emma hade själv varit o pillat på samma skål i
affären samma vecka,,,kunde inte lyckats bättre.

Denna rosa skål står på min egen önskelista full av goa maränger =D

 
  





Här kommer Emmas recept på otroligt goda o sega maränger ett måste!!


Emmas suveräna maränger
5 äggvitor
2 dl socker
rivet skal ifrån en citron
2 dl socker

1.Vispa 5 äggvitor så det blir riktigt hårt!
2.Vispa ner 2 dl socker och se till att det blir hårt.
3.Rör sedan ned rivet skal av en citron samt ytterligare 2 dl socker. Försiktigt.
4.Använd två teskedar och gör små maränger på bakplåtspapper. Detta brukar räcka till ca 2,5 plåt.
5.Ställ den snyggaste plåten överst av plåtarna i ugnen, för endast de får färg (de lägger du sedan överst i svissen) Sätt ugnen på 250grader. Ställ plåtarna så långt ner det går och dra av värmen helt. Öppna inte ugnsluckan förrän dagen efter.






Kommentarer
Postat av: D

Det receptet måste jag prova - minman älskar sega maränger och Elise har blviit en riktig marängfantast också, men jag har inte provat göra maränger på massor av år.

OCH skålen !!! Ljuvlig och sommarfin!

2010-02-11 @ 21:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0