Gröt med olika tillbehör,,,



 

 

Här kommer en liten lista på vad du kan ha på eller blanda i med gröten. Många av tipsen är era egna. Hjälp mig gärna att fylla på listan ännu mer:

* kryddor: kanel, kardemumma, saffran, pepparkakskryddor. Kanske ingefära?
* frukt: skivad banan, persika, rivna äpplen och päron, passionsfrukt
* bär: hallon, blåbär, jordgubbar, björnbär, lingon...
* psylliumfrön
* linfrön krossade eller hela
* äppelmos, sylt
* solroskärnor
* pumpafrön
* vetegroddar
* sesamfrön
* pinjenötter
* torkad frukt/bär: russin, aprikoser, fikon, katrinplommon, tranbär, gojibär, strödadlar
* nötter: valnötter, hasselnötter, mandel
* bovete, rågflingor, dinkelflingor


Att kroppen har fått börja tränat känner bara glädje det känns bra men fortfarande
väldigt jobbigt man är otränad, men snart så man får aldrig ge sig bara.

När träningen kommit i gång blir man sugen på bättre mat och gröten kommer till
mitt hjärta att hitta på mellanmål eller något att ätanr man är lite hungrig tycker jag gröten är ett
toppen komplement,,,men icke bovetegröten,,,allt för jag skall tänka nyttigare så
tror jag att jag håler mig till min havregrynsgröt,,,,yummie.

Jag gick på ett afropass i kväll det är så roligt och alla ser lika tokiga ut men det är
härlig musik o rythmer, hunnit med ett spinning o en PT timme som innehöll styrka,
så nu har jag gjort veckans träning och M jobbar hela helgen så jag hinner inte
till gymmet men en o annan långpromenad skall jag väl få till.

PT timmen var MYCKET intressant vi lade upp att jag skulle träna 2gr i veckan
ett kondition o en styrka och därpå 1Plus som kan vara en promenad eller pulka
med barnen, så fixade hon mig ett kort o intensivt styrkepass endast 30 min,super,
därpå fick jag också Verygood på mitt konditionstest och sedan var det även
mätning av muskler o fett där allt såg bra ut, jag skall inte träna för att gå upp i
vikt utan öka muskel massan och stärka min kropp, hon sa att jag har en hög förbränning
och måste äta var 3de timme, det är svårare än man tror men där kommer min
gröt in i bilden att fylla på energi och så vidare.

Som sagt ingen träning i helgen men jag har köpt  en tavelduk så i helgen skall
en ny tavla komma att bli färdig =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0