Bullbak,,,



i dag hann vi med bullbak.

Att få baka tycker Vega är superkul medans brosan och hans bästis
är ute och åker "matta" i snöhögarna, de är helt tokiga i dessa vinter
dagar och älskar att vara ute, men sedan kom de in så vi fick bjuda dem
på varm choklad och nygräddad bulle.



Sockra,kanela och knåda och kladda forma o leka och sedan smöra
vem gillar inte att baka bullar, vega njuter när hon får sitta och knåda
och kavla o leka,,sedan peppra med kanel i mängder.





Det finns inget som är så effektiva som just  mammor och i dag vart det
en effektiv dag.

Väcka barn,klä på fixa frukost, lämna skola o dagis, jobba, hämta,
jäsa bulldeg,laga middag,
baka bullar,äta bullar, nattsaga åt stor o liten för att sedan sista minuten
hinna med ett sent step up pass,

Step passet i dag var så himla roligt, det flesta har tagit sportlov från gymmet
inte lika mycket folk på passen och det är skönt, så i dag vart det step
passet med 2 brädor, det var helt nytt för mig men superskoj, jag har alltid
förr i tiden gått på step pass och nu kommit in i rythmen igen, dessvärre har det
bara detta 2gr i veckan, men det är ju detta jag gillar mest vet inte var denna
timme tog vägen men behöver jag ens säga att jag hickade bulldeg under passet
jag kan ju aldrig låta bli att äta degen,,,fy skämms på mig.

I morgon blir en mera lugn dag vila från bullbak o träning;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0