Kvällsbilder,,,,

i från köket.

Här hemma går jag och småler och njuter av vårat fina kök,,jag tror
inte det är sant så fint vi har fått det och att det vart färdigt.

Lite kvällsbilder,,,,,



 

Många har undrat om vårat "kakel" det är samma tapet som vi har på
fondväggen som vi har klarlackat på.

Vi ville ha en glasskiva men det drog i väg för mycket i kostnad och lite
krångligt att vi behövde en så lång skiva,den måste vara i 2 bitar vilket
vi inte ville,det var inte bara att byta bakgrund det är glas och kan gå sönder,
skulle mätas ut var det elektriska skall sitta osv.

Så jag köpte lite inredningstidningar för att få inspiration och gissa om
jag fick,,,ju massor av kök med tapet antigen glas eller klarlack,,,vaddå
klarlacka .

Hur skall det bli!?

Det blev alldelse utmärkt fint så satte vi fog mellan vägg och bänkskivan
SUPERNÖJD och enkel ide som kostar mycket mindre än glasskiva.
Nu fattas det bara byte till svarta elkontakter i stället för det vita och passbiten
som skall fixas till över ugnen.








Man brukar säga att köket är husets hjärta och detta måste stämma för
det har lyft hela huset och gör verkligen en helhetskänsla i nedervåningen.
Det är så kul att laga mat och jag väntar på att få baka och inviga den
nya ungnen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heeej!!

Jag tycker att köket blev sååå jättefint, vad skönt det måste vara att kunna laga mat igen..

Jag såg att Thelma hade varit hos vetrinären igen, det är bra att ni ser till att det inte blir massa kattungar!!

Kram

2009-02-17 @ 22:21:22
Postat av: Anonym

Det var moster Jannike som skrev sist...

pussa gullungarna från oss!

2009-02-17 @ 22:23:03
Postat av: Therese

JÄTTE SNYGGT=)

I like a lot...

Du kan du. Nu vill ju jag göra om igen här hemma.

Hehehe

Det får jag nog inte.

Kram kram

2009-02-18 @ 10:58:30
Postat av: Rackarungar

Hejsan,,,,,

Tack men ni måste se det i verkligheten för det gör sig inte på riktigt att se på bild,,,så svårt att t bilder på köket,,,lättare att ta kort på levande ting!!!

Men Therese hoppas att ni hinner förbi på lördag så skall du se att J kommer att bli sugen oxå,,,hehehhe

Kram Rackarungar

2009-02-18 @ 11:55:56
Postat av: Josefin

WOW va fint med lyset och allt. Det är ju inte så konstigt med en så duktig inredare som du som idemakare. Jag längtar efter er på salongen nu, kommer snart tillbaka igen. Kramis jos

2009-02-18 @ 18:40:58
Postat av: D & E

Så smart med klarlack! Måste verkligen säga att det blev hur snyggt som helst!

2009-02-18 @ 20:40:49
Postat av: Malin

vilken UNDERBAR tapet! förstår att det är extra roligt att laga mat...

2009-02-20 @ 23:20:27
URL: http://rodgrind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0