Pinkroom,,,,

tänk att Vega rum nästan är färdigt

I söndags kom golvet på plats men det saknas golvlisterna och
i stort sett inredningen.
Men i dag står där en nymålad säng och det underbara
"fika" bordet.

I går bädda vi ordning Vegas "nya" säng och hon lade
dockor och nallar och myste,,,tills hon förstod att hon
skulle sova där,,,då illtjöt hon,,,,som en mamma som
har varit lite snorig o hängig sedan söndag ok,,,vi börjar
resan i morgon,,,liksom,,,ta tjuren i hornen.

Ingen av mina barn tyckts har tyckt om att övergå till
växasäng från spjälsäng,,,men i dag fällde vi ihop
resesängen som stått i Elliots rum och lekte
en stund i vegas rum.

Sedan ill tjöt hon i dag igen,,men jag tänkte att hon får hålla på bäst
hon vill,,,,just i sovrutinerna så är det JAG som bestämmer,,,
,,,för hennes skull och för min skull,,,hon lugnade sig sedan hade
vi en liten lampa tänt och hon gick upp cirka 6 gånger men for tillbaka
när mamma sa: Nej nu skall vi sova(som hon vet mycket väl)

Efter ca 1 timme så är det så tyst så tyst och jag & Elliot hör inga små
fossingar längre som tassar,,,jag smyger upp och ser efter och där
i sin lilla prinsses säng,,,sover den ljuvaste prinssesan i hela världen
med det mest rosiga kinderna och nästintill snarkar,,,ja dettta var ju inte
så farligt,,,lite gråt,snack,några uppstigningar osv,,,,där sover hon nu
och när det drar i mammahjärtat när hon försöker med gråt,,,tänker jag ju
att det är ju inte farligt att sova,,,bara somna,,,,hon har alltid somnat
själv utan problem tidigare och den rutinen vill jag fortsätta med trots att
hon vägrar nu,,,men snart så vet hon precis att sovrutin är den samma
men i ny säng,,,vi får se hur det går i morgon,,med Elliot tog det ca:1 månad
när han gick över till växsäng,,,sedan somna han själv som alltid tidgare
och utan problem.

  

Hon fullkomligen älskar sitt fikabord matar sina nallar,dockor och gosefilten
får sig lite mat också.
Det lyser i ögonen på henne och varje gång under renoveringen dörren
har öppnats tilll hennes rum
Säger hon: RRRRRRooosa och ler brett,,,,överlycklig att rummets
huvudfärg är ROSA,,,,,vilken lycka.



Kommentarer
Postat av: Martina

Gud så fint det kommer bli!





2009-04-22 @ 09:15:08
URL: http://www.minagullungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0