Hua vilken morgon,,,,

kl 6.00 som en lärka även söndagar,,,detta är ju inte klokt
att gå upp kl6.00
Men våran tös är tvärtemot sin bror som aldrig vill gå i säng
och sover på morgonen
Nej denna tös slocknar kl 18.30 och vaknar efter 12 timmars
sömn,,,,
Efter 1 timme vaken har hunnit rivit ut 2 pussel och 2 memory
spel,rivit kläder ut på golvet,hämta sin borsta och spraybalsam
för att jag skall tova ut hennes hår,tagit fram ALLA bestick,
hällt ut vatten på köksgolvet i från vattenkokaren,provat 3 par
skor med grus under sulorna,vart in på toaletten och härjat
försökt stoppa saker i toalett stolen

Så att få softa i soffan första timmen är bara glömma och råga
på allt när hennes bror vaknade så passade hon på att köra
ner fingrarna i välling burken och sprida välling klet och pulver
över halva köket,,,suck




Lugnet är ett minne blott nu härjas det totalt vi kan inte ens vara inomhus
nu måste vi ut i detta upplyftande regnväder,,,och en mamma som redan
inte ens kl 10 på morgonen som är helt slut.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hahaha. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ stackare. No mercy på morgonen! Egentligen är det inget att skratta åt.. men man gör det ju ändå. Molly är oxå uppe å härjar från kl 6. Men riktigt denna långa lista med "stök" innan 10 har jag sluppit. Stänger alla dörrar så hon bara leker i vardagsrummet. Jag ligger ofta i soffan å försöker slumra. Men det går aldrig Molly med på. Om hon ser att mina ögonlock är stängda slår hon mig hårt i ansiktet med sina händer eller så hämtar hon skärphåltagartången å dunkar den i skallen på mig. Tacksamt.

2008-09-07 @ 21:44:20
URL: http://frippan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0