Julgransplundring,,,

I dag har det dansat runt granen
Men innan julgransplundringen var Jag och barnen och
åt på Riffi,Elliots önskemål var pasta så det var
ett bra hak
Dessutom fick vi fönsterplats och sköna fåtöljer men
strax efter att vi fått in maten så upplevde jag livet som
2 barnsmor
Det här var 1 a gången jag var ut och åt med båda och
själv då Elliot plötsligt
säger: mamma jag måste bajsa
Mamma säger: Jaha nu?
Elliot säger: Ja det e bråttom
Vad gör Jag???
Alla kläder utspridda halvätna tallrikar Vega i barnstolen
nöjd efter en bitmat vagn plånbok,kamran

Så Mamma Malin frågar försiktigt en pappa med sin
dotter ca 4 år om han vill vara vänlig och titta till min
dotter medans vi rusar till toaletten
och som tack för hjälpen kunde han få vårat bord
efter som vi hade ont om tid innan julgransplundringen
skulle börja och stället började bli fullt med folk

Väl inne på toaletten slår det mig
Vad har jag i allsin dar Har jag gjort??
 Lämnat mitt barn till någon som jag inte känner
och tack å lov
gick toalett besöket fort och Vega verkar lita fullt
upp på sin mor som lämnar henne
 till vem som "helst"

När vi kommer tillbaka så stammar jag ut

,,,,,Tusen tack för hjälpen jag har aldrig varit
med om denna situation,,,, och det kom så
plötsligt,,,,det e visst lite
skillnad att ha 2barn,,

I bland e det pannkaka i mammors huvud men
halvmätta och bråttom till julgransplundringen
forsatte dagen

Det märks att Elliot har blivit stor kille  dansa
och sjöng hela tiden
Annars brukar en dans vara för lång stund innan
man blir rastlös
Sedan var det fika o dans igen och den jätte
roliga trollkarlen som Elliot prata om hela vägen
hem och så kom det en tomte och dela ut
godispåse till alla barnen gissa om LYCKAN
var gjord
Det här var super kul och dessutom
var ju Jacob också där så Elliot var helnöjd

Vega som direkt efter var helt slut hon är inte alls
blyg där inne bland alla okända människor
hon kröp runt och var i olika famnar dessutom
hittade hon ett tvilling par som var i hennes storlek
som hon glämde och kände på.

          
     Elliot                  Hilda                  Elliot på Riffi             Dans            Mormor&Vega


       
  Fanny&Eva                   Lekledaren                    Dans                        Trollkarlen

        
   Amanda               Speleman                  Framtrollad kanin            Tomten


        
Jacob&Elliot       Annelie&Vega      Sötnosen          Mamma&trött Vega


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilket fint kort du satte in på mig och Vega, man ser verkligen fräsch ut :-) kram kram Annelie

2008-01-14 @ 08:29:44
Postat av: Kajsa-Lisa med fam

Vilken tur att det finns snälla människor som kan hjälpa en när det blir lite panik. Pappor med småbarn brukar ju vara att lita på. Jag vill inte tänka på hur det ska gå med tre!

2008-01-14 @ 14:56:07
URL: http://viktorochlukas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0